in Krakow - Reisverslag uit Krąków, Polen van sylvia loos - WaarBenJij.nu in Krakow - Reisverslag uit Krąków, Polen van sylvia loos - WaarBenJij.nu

in Krakow

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

03 September 2007 | Polen, Krąków

Dziendobry,
of te wel:goeden dag allemaal,

we zijn nu 2 dagen in Krakow en het is heel bijzonder. de eerste dag zijn we via een bedevaartsoord (van de zwarte madonna)naar Krakow gereisd.
We verblijven in een nieuw hotel, het is pas drie maanden geopend en van de eigenaar van het hotel mag ik de pc even gebruiken om jullie op de hoogte te houden

In Krakow hebben we een rondleiding gekregen van een stadsgids. heel bijzonder oa. door de joodse wijk waar op heel veel lokaties de film Schindlers list is opgenomen.
Vandaag zijn we naar Auswitz/Birkenau geweest. Dit is zo indrukwekkend dat ik er niet over kan schrijven. Wel hebben we het vanavond met een stel van de groep over gesproken. Dat hebben we echt nodig.
Morgen vertrekken we naar Zakopane via een plaats waar we zoutmijnen gaan bezoeken.Hopelijk vind ik daar ook weer de mogelijkheid om een bericht te plaatsen.

groetjes van ons en tot het volgende bericht,
Albert en Sylvia
(en Evert en Rita ook)

  • 03 September 2007 - 21:07

    Marjan:

    Hallo Albert en Sylvia, leuk dat het gelukt is een berichtje te plaatsen. Ik herken het gevoel van Auswitz. (heftig dus.. ) Ook de Joodse wijk is een aparte geschiedenis. Heb je de markthal ook bezocht en de trompetter gehoord? Veel plezier in Zakopane, (daar moet je iets van wol kopen geloof ik)groeten en geniet ze.
    Chris en Marjan

  • 05 September 2007 - 08:41

    Truus:

    FIJN DAT ALLES NAAR WENS VERLOOPT.JA AUSW.ZAL JE VOLOP GELEGENHEID HEBBEN GEGEVEN OM NA TE DENKEN.IK VOND WESTERBORK AL ZO INDRUKWEKKEND ...
    HEEL VEEL PLEZIER IN ZAKOPANE...IK BLIJF JE VOLGEN GROETJESSSSSSSSSSSSSS

  • 05 September 2007 - 08:42

    TUUS :

    NOG GEEN FOTO OF ZO .....

  • 05 September 2007 - 08:43

    TRUUS:

    HET MOEST TRUUS ZIJN HOOR ...

  • 05 September 2007 - 20:10

    Karel En Mieke:

    Zoals beloofd
    een berichtje terug. Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Waar jullie geweest zijn zal veel indruk op jullie hebben gemaakt.
    Hebben jullie de Poolse wijnen al geproefd nasdrofje of is nasdrofja het verschil tussen Pools en Russisch.
    Wij gaan aanstaande woensdag weg. Spannend hoor. Voor die tijd laten we nog wel iets horen.
    Doe voorzichtig en maak vooral veel plezier.
    grt en liefs Karel en Mieke

  • 07 September 2007 - 20:45

    Safiera,Ben En Mex:

    lieve pappa en mamma,

    ik heb al 3x een berichtje achter gelaten maar op een of andere manier is dit niet gelukt..
    Wij hopen dat jullie nog steeds heel erg genieten. Onthoud alles wat jullie zien, ruiken, proeven en horen, want ik wil alles weten !! Het wordt tijd dat jullie weer terug komen, want het duurt zolang voordat ik mijn koffer kan voorbereiden.

    Tot gauw, doe voorzichtig en geniet nog even volop !

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Krąków

sylvia

we gaan een rondreis maken door zuid-oost Polen. volgens de kenners is dit het mooiste stuk van Polen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3725

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2007 - 10 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: